Sunday, August 16, 2009

Selsema Babi: Kenapa Barat!!

Selsema Babi, itulah nama yang diberi kepada wabak baru yang meletus daripada virus H1N1 setelah sebelum ini umat manusia digerunkan dengan penyakit Selsema Burung. Jika dahulu selsema burung melanda dengan dahsyat di negera China, selsema babi pula muncul daripada Mexico, sebuah negara barat.

Persoalan yang ajaib, kenapakah Allah Taala mendatangkan wabak yang ada kaitan dengan babi ini daripada sebuah negara maju yang berteknologi tinggi dan beragama Krsitian dan bukan daripada negara yang lebih terkenal memakan babi iaitu China?

Setiap perbuatan Allah Taala itu mempunyai hikmahnya yang tersendiri dan antara hikmah yang jelas daripada kejadian ini adalah hukuman Allah Taala kepada kaum yang telah mengubah kitab Allah dan menghalalkan apa yang Allah haramkan serta menjadikan manusia sebagai Tuhan-tuhan yang membuat syariat selain Allah.

Allah Taala berfirman:

اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَهًا وَاحِدًا لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ

Maksudnya: “mereka menjadikan pendita-pendita dan Ahli-ahli ugama mereka sebagai pendidik-pendidik selain dari Allah, dan juga (Mereka mempertuhankan) Al-Masih Ibni Maryam, padahal mereka tidak diperintahkan melainkan untuk menyembah Tuhan yang Maha Esa; tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan dia. Maha suci Allah dari apa yang mereka sekutukan.” [al-Taubah: 31].

Apabila Adi bin Hatim radiallahuanhu datang berjumpa Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam untuk memeluk Islam, Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam membacakan ayat ini kepada Adi bin Hatim. Adi kemudiannya mengatakan: “Sesungguhnya (kaum Nasrani) tidak menyembah mereka (paderi dan rahib)”. Lalu Rasulullah sallallahu alaihi wa sallam menjawab: “Bahkan (mereka menyembah para rahib dan paderi) kerana para rahib dan paderi mengharamkan yang halal dan menghalalkan yang haram lalu mereka mengikutinya, itulah sembahan mereka terhadap para paderi dan rahib mereka”. [Ibn Kasir, 4/135].

Telah sabit dalam Old Testement atau Kitab Perjanjian Lama bahawa Babi adalah haiwan yang diharamkan ke atas kaum Nasrani sepertimana haram ke atas kaum Yahudi:

“And the pig, though it has a split hoof completely divided, does not chew the cud; it is unclean for you.” [Leviticus 11:7, New International Version (NIV) Bible].

“The pig is also unclean; although it has a split hoof, it does not chew the cud. You are not to eat their meat or touch their carcasses.” [Dueteronomy 14: 8, NIV Bible].

Kedua-dua nas daripada kitab Perjanjian Lama dengan jelas menyatakan haram ke atas mereka untuk dimakan dan bahkan najis sehingga tidak boleh disentuh. Demikianlah hukum yang sebenarnya terdapat dalam kitab mereka.

Namun, pada tahun antara 51 M ke 55 M telah diadakan satu Perhimpunan antara Hawariyyin yakni pendakwah-pendakwah ajaran Isa alaihissalam yang diketuai oleh Yaakob bin Yusuf al-Najjar di Urshalim menetapkan bahawa dalam usaha menarik minat kaum bukan penyembah berhala kepada ajaran Kristian maka ditetapkan bahawa mereka dikecualikan daripada hukum hakam Taurat atau Perjanjian lama.

Ini sebagai langkah pertama untuk menarik minat mereka sahaja tetapi setelah itu mereka akan diwajibkan juga mengikut hukum Taurat tersebut, demikianlah dakwaan mereka. Walaupun masih mengharamkan zina, memakan bangkai, dan memakan makanan yang disembelih untuk berhala, tetapi dihalalkan babi, khamar, dan riba.

Ini merupakan siri pertama dalam siri-siri penyelewengan ajaran Krsitian yang pada asalnya adalah agama Tauhid. Namun, Paul yang merupakan seoranh Yahudi yang benci kepada Nabi Isa alaihissalam kemudian setelah Isa diangkat Allah ke langit, mengaku sebagai pengikut Krsitian secara munafiq mengisytiharkan bahawa hukum hakam Taurat telah dimansukhkan dengan Injil.

Paul juga pada masa ini memasukkan akidah Trinity ke dalam Kristian dan melakukakn penyelewengan yang banyak sekali dan kesesatan Paul ini ditentang oleh kebanyakan pendakwah yang lain termasuklah Barnaba, sahabatnya. [Lihat: al-Mausuah al-Muyassarah fil Adyan wal Mazahib wal Ahzab al-Muasarah, oleh al-Nadwah al-‘Alamiah li al-Syabab al-Islami].

Dakwaan Paul bahawa Syariat Taurat telah dimansukhkan dengan Injil adalah tidak berasas sama sekali keran telah jelas Isa alaihissalam sebagai yang diriwayat oleh Injil sendiri dikatakan berkata:

“Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them” [Matthew 5:17, NIV Bible].

Kenyataan ini jelas menunjukkan bahawa Isa alaihissalam bukanlah datang untuk menghapuskan hukum Taurat bahkan untuk menyempurnakan hukum tersebut dan melaksanakannya sesuai dengan apa yang telah ditetapkan.

Apabila mereka begitu terdesak untuk mempertahankan akidah batil mereka ini, para Paderi Krsitian mengorak setapak lagi langkah ke dalam neraka dengan mendakwa maksud penyempurnaan yang akan dilakukan oleh Jesus atau Isa alaihissalam sebagai kenyataan di atas adalah membawa takwil, maka mereka mentakwilkan makna larangan memakan babi ini adalah berzina dan melakukan perbuatan kufur.

Imam al-Qurtubi rahimahullah telah menjawab dakwaan karut kaum Nasrani ini dengan menyatakan bahawa takwilan mereka ini sangat batil kerana para Nabi dan Rasul sebelum Isa alaihissalam telah memahami nas-nas pengharaman ini secara zahirnya demikian juga Isa alaihissalam sendiri memahaminya secara zahir dan tidak pernah Isa alaihissalam memakan babi yang menunjukkan bahawa ianya adalah haram.

Bukti yang jelas juga adalah umat Nasrani semenjak Isa alaihissalam telah mengharamkan babi semenjak dahulu sehinggalah Paul yang datang merosakkan agama itu menghapuskan hukum hakam Taurat menurut hawa nafsunya lalu diikuti oleh kaum Nasrani yang kufur ini secara taklid buta. [lihat: al-I’lam li ma fi al-Din al-Nasara oleh al-Qurtubi].

Kemudian kaum Nasrani berdalih pula dengan ayat dalam Injil yang menunjukkan seolah-olah Isa alaihissalam menghalalkan semua jenis makanan:

“What goes into a man’s mouth does not make him ‘unclean,’ but what comes out of his mouth, that is what makes him ‘unclean.’ ” [Matthew 15:11, NIV Bible].

Namun, dalih mereka ini terlalu karut kerana jelas pernyataan ini menceritakan berkenaan makan tanpa membasuh tangan tidaklah menjadikan sesuatu makanan yang halal itu haram. Cuba kita lihat pernyataan penuh berkenaan hal ini dari Matthew 15: 1 hingga Matthew 15:20:

1Then some Pharisees and teachers of the law came to Jesus from Jerusalem and asked, 2“Why do your disciples break the tradition of the elders? They don’t wash their hands before they eat!” 3Jesus replied, “And why do you break the command of God for the sake of your tradition? 4For God said, ‘Honor your father and mother’ and ‘Anyone who curses his father or mother must be put to death.’ 5But you say that if a man says to his father or mother, ‘Whatever help you might otherwise have received from me is a gift devoted to God,’ 6he is not to ‘honor his father’ with it. Thus you nullify the word of God for the sake of your tradition. 7You hypocrites! Isaiah was right when he prophesied about you:

8” ‘These people honor me with their lips,but their hearts are far from me.
9They worship me in vain; their teachings are but rules taught by men.”

10Jesus called the crowd to him and said, “Listen and understand. 11What goes into a man’s mouth does not make him ‘unclean,’ but what comes out of his mouth, that is what makes him ‘unclean.’ ”

12Then the disciples came to him and asked, “Do you know that the Pharisees were offended when they heard this?”

13He replied, “Every plant that my heavenly Father has not planted will be pulled up by the roots. 14Leave them; they are blind guides If a blind man leads a blind man, both will fall into a pit.”

15Peter said, “Explain the parable to us.”

16“Are you still so dull?” Jesus asked them. 17“Don’t you see that whatever enters the mouth goes into the stomach and then out of the body? 18But the things that come out of the mouth come from the heart, and these make a man ‘unclean.’ 19For out of the heart come evil thoughts, murder, adultery, sexual immorality, theft, false testimony, slander. 20These are what make a man ‘unclean’; but eating with unwashed hands does not make him ‘unclean.’ “

Jelas daripada kenyataan Matthew ini adalah berkenaan masalah membasuh tangan sebelum makan, bukanlah berkenaan boleh makan apa sahaja makanan tanpa mengira halal atau haram. Dalam Injil Barnaba yang telah ditinggalkan amalannya oleh gereja-gereja Kristian menyatakan:

Thereupon. said one of the scribes: If I shall eat pork, or other unclean meats, will they not defile my consciences?’
Jesus answered: Disobedience will not enter into the man but will come out of the man, from his heart; and therefore will he be defiled when he shall eat forbidden food.’ [Gospel of Barnaba, Part 3].
Jelas daripada pernyataan ini, Jesus yakni Isa alaihissalam menamakan babi sebagai makanan yang dilarang dan memakannya akan menyebabkan kerosakan jiwa dan maksiat. Namun, para Paderi Kristian yang dilaknat Allah Taala telah mengubah agama Allah Taala lalu mereka memilih hukum yang sesuai dengan hawa nafsu mereka dan membuang hukum yang tidak sesuai dengan nafsu mereka.

Allah Taala berfirman:

وَلَمَّا جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِيقٌ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ كِتَابَ اللَّهِ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ كَأَنَّهُمْ لَا يَعْلَمُونَ

Maksudnya: “dan apabila datang kepada mereka seorang Rasul dari sisi Allah (Nabi Muhammad s.a.w), yang mengesahkan apa yang ada pada mereka, sebahagian dari orang-orang yang telah diberikan Kitab itu melemparkan Kitab Allah ke belakang mereka, seolah-olah mereka tidak mengetahui (kebenarannya).” [al-Baqarah: 101].

Allah Taala juga menyatakan:

وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ

Maksudnya: “dan (ingatlah) ketika Allah mengambil perjanjian setia dari orang-orang yang telah diberikan Kitab (iaitu): “Demi sesungguhnya! hendaklah kamu menerangkan isi Kitab itu kepada umat manusia, dan jangan sekali-kali kamu menyembunyikannya”. kemudian mereka membuang (perjanjian setia) itu ke belakang mereka, serta mereka menukarnya dengan mengambil faedah dunia yang sedikit. maka amatlah buruknya apa yang mereka dapati dari penukaran (Kalamullah dan janjiNya) itu.” [Ali Imran: 187].

Demikianlah Maha Benar Allah yang Dia itu Maha Benar bahawa kaum Ahli Kitab daripada Yahudi dan Nasrani telah banyak menimbulkan kerosakan di bumi ini dan membuat agama sendiri bertopengkan nama-nama Rasul dan Nabi-nabi Allah maka hendaklah mereka yang masih terbelenggu dengan omongan kosong para Paderi dan Rahib ini sedar dan carilah kebenaran yang hakiki.

Tidak ada kebenaran yang lebih benar daripada al-Quran dan Sunnah Rasulullah Muhammad bin Abdullah sallallahu alaihi wa sallam dan tidak ada penyelamat yang lebih benar daripada Islam.

Apa yang berlaku dewasa ini merupakan ancaman kecil daripada Allah Taala kepada kaum kafir ini yang telah menghalalkan apa yang Allah haramkan dan meletakkan diri mereka sedarjat dengan Allah melalui tindakan mereka membuat bidaah dan rekaan hukum palsu di sebalik dakwaan ‘Kitab Allah’. Balasan yang lebih besar dan dahsyat masih menanti di akhirat nanti di neraka Jahannam, maka sedarlah wahai kaum Nasrani selagi masa masih ada.

1 comment:

  1. nauzubillahhimimzalik.. ALLAH HUAKHBAR.. ingatlah ALLAH selalu

    ReplyDelete

WASIAT PENTING RASULULLAH YANG DILUPAKAN

Diriwayatkan dari Umar Radhiallahu’anhu bahwa Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda :

"لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم، إنما أنا عبد، فقولوا عبد الله ورسوله"

“Janganlah kalian berlebih-lebihan dalam memujiku, sebagaimana orang-orang Nasrani berlebih-lebihan dalam memuji Isa bin Maryam. Aku hanyalah seorang hamba, maka katakanlah : Abdullah (hamba Allah) dan Rasulullah (Utusan Allah)”

(HR. Bukhori dan Muslim).

Dan Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda :

"إياكم والغلو، فإنما أهلك من

كان قبلكم الغلو"

“Jauhilah oleh kalian sikap berlebih-lebihan, karena sesungguhnya sikap berlebihan itulah yang telah membinasakan orang-orang sebelum kalian”

(HR. Ahmad, Turmudzi dan Ibnu majah dari Ibnu Abbas Radhiallahu’anhu).